2012. július 18., szerda

Újabb klasszikus, ismét másként

Amikor az egyik női lap receptjei közt megláttam, tudtam, hogy el kell készítenem, amint lesz friss málnám. Nos, hát eljött az idő. Szokásomhoz híven alakítottam, formáltam a dolgon. Itt-ott ismét sikerült lecsípnem a szénhidrát mennyiségből, de az élvezeti értéke azt hiszen cseppet sem csorbult.





Kókuszos-málnás tejberizs

És hogy mi a csavar???
Hozzávalók:
200g rizs (barna is lehet, illetve risotto rizs, pl arborio, ha valaki ragacsosabban szereti)
fél liter tej
csipet só
100-150 gramm kókuszreszelék
kevés vanília kivonat (vagy ha van, akkor friss vanília velőből kb késhegynyi)
kb 100 gramm xilit, vagy édesítőszer (de cukorral is lehet)
fél kiló málna
1 lime leve
Díszítéshez (opcionális): mandulapehely, kókusz pehely, menta levél, lime héj stb.

A rizst átöblítettem, bele egy fazékba, majd rá a tejet. Fedő alatt főztem kb 10percig, néha megkeverve. Majd hozzá adtam a vaníliát, csipet sót és a kókuszreszeléket. Ezután tovább főztem kb. 15 percig. Mikor beszívta az összes tejet, belekevertem a xilit (cukor) felét és félre tette.
A málnát megmostam, kiválogattam belőle a díszítéshez szép szemeket, amiket félre tettem. Majd a maradékot pürésítettem (egy villa is megteszi, ha friss, ha fagyasztott, akkor aprító gép). Hozzáadtam a lime levét (célszerű felvágás előtt kicsit meghengergetni a tenyerünkkel a pulton, hogy több leve jöjjön ki). Végül a maradék édesítőt is belekevertem.
Egy üveg pohárba rétegezve tettem a rizst és a málna pürét. Végül megszórtam kevés kókuszreszelékkel, egész málnával és lime héjból kis díszt fabrikáltam.

Igazán egyszerű és változatosan készíthető. Nem csak a gyümölcsöt variálhatjuk benne, de készülhet tejmentesen pl kókusztejjel (célszerű vízzel hígítani). Eleve tojás mentes :) és cukor helyett xilittel csináltam, hiszen nem kellett főzni-sütni, hanem már csak belekeverni a nyers málnába vagy a kész rizsbe. Cukorral is készülhet, nem olyan sok kell belőle. Az eredeti recept összesen 180 g cukrot ír, de szerintem ennek kb a fele is éppen elég.
Melegen, vagy hidegen is fogyasztható.







1 megjegyzés: