2012. július 24., kedd

Banánkenyér, avagy a barna, plöttyedt banán felhasználása

Az a megtiszteltetés ért, hogy egy helyi médium gasztro rovatának részese lehetek. Íme az első, ott is közölt írásom:

Pár éve egy ismerősömtől kaptam az első banán kenyér receptet. Természetesen, amolyan DeNusi módra, ismét variáltam az eredeti összetevőkön, igyekezve minél inkább csökkenteni a bevitt cukor, illetve szénhidrát mennyiségét.
Mindig is szerettem a gyümölcsöt, de valamiért csak akkor tudtam megenni, mikor még a külső héja nem volt foltos, tehát szinte zöld. Pedig tudjuk, hogy a banán akkor finom igazán, mikor már szinte teljesen barna.
Ez a recept kapóra jön, mikor ottfelejtett, bebarnult banánok vannak a hűtőben.
Igen egyszerű elkészíteni, hiszen a hozzávalókat csak össze kell keverni és már mehet is a sütőbe.

Szükséges eszköz:
gyümölcskenyér sütőforma

Hozzávalók:
3 érett banán
2 tojás
10 dkg cukor (illetve a banán érettségétől függően akár kevesebb is, vagy 0.eredeti recept 20 dkg-t ír, ami szerintem fölösleges)
csipet só
25 dkg liszt (én, mint általában tönköly fehér lisztet használok, esetleg felesben keverve sima liszttel)
1 kávés kanál szódabikarbóna
kb 7 dkg "díszítés" - én erre a célra 70%-os étcsokit használok általában, apróra törve (eredeti recept 15 dkg aszalt gyümölccsel írja).


Előmelegítjük a sütőt kb 180 fokra (légkeverés). A banánokat egy tálban villával, vagy krumpli nyomóval szétnyomkodjuk. Beleöntjük a cukrot -ha szükséges-, hozzá adjuk a tojásokat. Géppel jól összedolgozzuk. Majd mehet bele a sóval, szódabikarbónával kevert liszt is. Az egészet összekeverjük, beleforgatjuk az apróra tört csokoládét és egy vajazott gyümölcskenyér sütőformába öntjük. Én vajazás után és lisztezés helyett grízzel szoktam "kibélelni" a formát. Így sokkal könnyebben csúszik ki sütés után. Süthetjük muffin formában is, ekkor érdemes kb fél deci tejet még hozzá adni, hogy a tészta lágyabb legyen. Szereti így a család, hiszen több a széle :)



Sütéskor az első kb 10percben magasabb hőfokon sütjük, hogy kérgesedjen. Majd vissza vesszük (én kb 160fokra szoktam) a sütőt és még további minimum 20 percet sütjük.
Ha elkészült, kivesszük a formából egy rácsra és hagyjuk hűlni. A csoki nagyon forró olvasd állapotban, érdemes vigyázni vele!

Jó étvágyat!

(a cikk pedig http://www.dunakeszi-hirhatar.hu/hirek/denusi-banankenyer ) :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése