2012. május 20., vasárnap

Csúsztatott palacsinta


2009. febr.

Gyerekkorom nagy kedvence és most se nagyon tudok ellenállni neki. Talán ez volt az első recept amit tudtam. Hamarabb, mint a sima palacsintáét az biztos. Már nagyon hamar befogott apu -igen ő, mert ő ennek a nagymestere- a készítésébe. Rám jutott a szórás. Van hozzá egy versike, amit hamar megtanultam aputól. Egyszerű, de a mai napig ez alapján csinálom:

"ahány tojás, annyi liszt; fele cukor, fele tej"
ennyi az egész :)
Hagyományosan mindig 10tojásból csináltuk és csinálom a mai napig. Ebből a mennyiségből lesz egy tortányi halom.Természetesen lehet variálni a mennyiségeket, de a versike akkor is érvényes. Nem valami diétás kaja, sőt a cukor-diétámmal teljesen ellentétes, de néha kedélyállapottól függően egyszerűen muszáj csinálnom.

Tehát vettem

10tojást
10dkg lisztet ( kevésnek tűnhet de ennyi kell)
5dkg cukrot
fél liter tejet
Szóráshoz: cukor és kakaópor ( én szerencsit, vagy hollandot használok általában).

A tojásokat külön választottam úgy, hogy a sárgákat tettem egy nagyobb tálba. Majd bele a liszt, a cukor fele kb. ( de mehet az egész is, csak akkor esélyes a palacsinta leragadása; továbbá lehet csak a tojáshabba tenni, de akkor nem lesz az igazi, viszont tutira elkerüljük a leragadást), és a fél liter tej. Ezeket robotgéppel összedolgozom. Majd tiszta keverőkkel a tojás fehérjét ( és az esetleges maradék cukrot) kemény habbá verem. Palacsintasütőbe kevés olajat melegítek, közben a hab nagyjából felét ( lehet az egészet, de nekem így jobb, h nem törik össze az egész hab a végére) "beleszaggatom" a tésztába. Madártejhez hasonlatos lesz a kinézete. Kicsit összeforgatom, de vigyázok, hogy ne nagyon törjem össze a habot. Majd merőkanállal minden egyes palacsintánál úgy merek, hogy mindig legyen benne megfelelően hab is és tészta is. A palacsintáknak csak az egyik oldalát kell megsütni, majd kicsúsztatni egy nagy tálra. Innen is van a neve: csúsztatott palacsinta (szokták még palacsinta tortának is nevezni). A tálnak tényleg nagynak és enyhén mélyülőnek kell lennie, mert majd megolvad a kakaós cukor és a csokimassza kifolyik.

Mikor kicsúsztattam a palacsintát a tálra, alaposan megszórom kakaós cukorral, úgy, hogy mindenütt fedje. A kakaós cukrot ránézésre keverem. Az a lényeg, hogy ne világos cukros legyen, hanem rendesen kakaó színű sok sok (holland) kakaóporral. A palacsintákat folyamatosan egymásra csúsztatom, mindig még forrón megszórva a kakaós cukorral. Érdemes figyelni, hogy a hab eloszlása úgy legyen, vagy úgy csúsztassuk ki a palacsintát, hogy nagyjából mindig egyenes maradjon a "torony".

Mikor végeztünk és a tetejét is jól megszórtuk, kicsit hagyjuk állni, hogy a cukor megolvadhasson. Én max. fél órát tudok várni, de elég szokott lenni. Tortaszerűen lehet felvágni és hűtőben eltartható ( nálunk gyorsan fogy). Hidegen talán még jobb is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése