2012. május 28., hétfő

Bögrés brownie



Egy igazán egyszerű és gyors "süti" igazi cup, vagyis mug cake :)
A régi blogról ismerős lehet ;)
Kiváló olyan alkalmakkor, amikor "csak valami édeset, de gyorsan" akar enni az ember. Esetleg épp rossz passzban van. Én mindig azt mondom, hogy igenis gyógyító az édesség. Nem a testet, csak a lelket gyógyíthatja. A csokis dolgok meg aztán egyébként is erről híresek :)
Semmi sütőforma nem szükséges, csak egy nagyobbacska bögre kell hozzá.

Bögrés Brownie
A bögrébe tettem:
4 evőkanál lisztet, (ezt tönkölyből is lehet)
4 e.k cukrot, (ha a csoki magas kakaó tartalmú, de mi szeretjük az édeset, akkor kell ennyi. Ha kisebb százalékban tartalmaz kakaót (pl 65% alatt), akkor arányosan csökkenthetjük a cukor mennyiségét),
3 e.k. tejet,
2 e.k. olajat, (a tejjel és az olajjal kicsit lehet variálni, kicsit több tej, kevesebb olaj)
2 e.k csokit (csokforgácsot én hámozóval szoktam tábla étcsoki széléből csinálni),
1 e.k. (holland) kakaóport, és
1 tojást.

Összekeverjük az egészet a bögrében villával, és a mikróban kb 700W-on 3-3,5p-ig "sütjük". Érdemes legalább félidőben kicsit leállítani a mikorót, megnézni, szagolni, hogy nem kap-e oda. Keverni semmiképp nem szabad. Inkább kevesebbet kell bent legyen, mint h elszenesedjen (jártam már így). Akkor jó a brownie, ha inkább még kicsit "szottyos". Ha elkészült, hagyjuk hűlni. Kb. 5perc után már ehető is. Vanília fagyival esetleg tejszínhabbal is fogyaszthatjuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése