2012. május 19., szombat

Mákosguba

2009.
Megcsináltam életem első, teljesen önálló mákos gubáját. Azért önálló, mert gyerekként sokszor segétkeztem apukám mellett, mikor ő készítette. Ez mondjuk nyomaiba nem ér azoknak amiket ő csinált. Már eleve azért se, mert én átlag magyar szokás szerint kifliből csináltam ( ezzel a verzióval először főiskolán találkoztam, csodálkoztam is rendesen). Apu mindig fonott kalácsot használt és sosem volt rajta semmiféle öntet, hanem önmagában volt épp elég édes, épp elég nedves, és épp elég szikkadt is egyben.
Azért leírom, h most hogyan készült:
8-10 szikkadtam kifli
kb 5-6dl tej
1 vanilincukor
1ek kristálycukor
1citrom reszelt héja
porcukor
mák
kb 3dkg margarin
A kiflit felkarikáztam. Egy nagy szögletes tűzálló tálat kikentem margarinnal. Bekapcsoltam a sütőt 180fokra. A tejet összekevertem a vanilincukorral, a sima cukorral, a maradék margarinnal és a reszelt citromhéjjal, majd mikróban felforrósítottam. A kiflit a tálba tettem, meg locsoltam a tej felével, majd mákkal és óvatosan összeforgattam. Aztán a tej másik fele és még mák ízlés szerint. Kevés porcukrot szórtam még a tetejére, de ez sütés után is jó. Majd be a sütőbe és kb 10perc alatt kicsit megpirongattam. Sima vaníliás öntetet ( öntetpor) lehet hozzá, v cukrozva is ehető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése