2012. augusztus 11., szombat

Amaretti cupcake

Amaretto-amaretti :) Nem vagyok amaretto fan, ez tény, sőt gyerekkorunk mandulás puszedli-nek csúfolt fogsor rögzítős förmedvénye se volt soha a kedvencem. De egy igazi amaretti keksz, vagyis inkább habcsók, AAAAAZ más, az finom, omlós és máris megbocsátható neki az a kesernyés mandulás íz.
Adott volt egy csomag kapott eredeti amaretti keksz. Nem szerettem volna, ha csak egyszerűen felfaltuk volna. Egyrészt, mivel eteti magát, másrészt, mert ahhoz túl inspiráló volt. Kerestem, kutattam és ráakadtam egy használható receptre . Nem sok átdolgozni való volt rajta. Szinte tökéletes. Persze némi cukrot spóroltam belőle, hiszen a kicsi kekszek eléggé édesek.


Hozzávalók:
1/4 csésze vaj
1 evőkanál cukor (elhagyható)
1 tojás
1/2 csésze tej
1 teáskanál vanília kivonat
1 csésze liszt
1 teáskanál sütőpor
kb 1 csésze összetört amaretti keksz
1 teáskanál őrölt fahéj

díszítéshez pl. tejszínhab, mascarpone + amaretti keksz.
A vajat kikeverjük a cukorral (ha nem teszünk bele, akkor ez a mozzanat kimarad és egyből a tojáshoz keverhetjük). Majd összekeverjük a tojást, tejet, vanília kivonatot. Külön tálban a lisztet és az összemorzsolt kekszeket. Végül az egészet egybe forgatjuk.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra (légkeverés 150). A tésztát sütőformákba kanalazzuk, majd kb 15-20percig sütjük. Mikróban is elkészíthető, ekkor 2 muffin papírt teszünk egymásba és abba kanalazzuk a masszát. Ami fontos, hogy egyszerre legalább 6 formát tegyünk a mikróba tésztával és kb 20másodpercenként nézzük meg. Akár már 30-40mp alatt is elkészül, de nagyon könnyen odaég, főleg ha van benne cukor. Én javasolnám inkább a klasszikus sütős verziót! ;)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése