2012. október 27., szombat

Melegítő muffin

Leánykori nevén almás-fahéjas, de nevezhetném akár almás pite muffinnak is. :)
Itt van a szezonja a szép, mosolygós almáknak és mit csináljon az ember lánya, ha kap egyenesen Szabolcsból egy nagy zacskóval? Egye meg, na igen, de ennyit? Megpusztulni mégsem hagyhattam, így hát lett belőle süti hideg, borongós, esős délutánra.
Keresgéltem a világhálón, és végül 3-4 recept összegyúrásából született meg a következő:

Hozzávalók: (az első adagot én a sok cukor helyett a szokásos fügecukor-kevés cukor kombóval csináltam. Szerintem jó lett az is. Ezért mellé írom a kb mennyiségeket, amit beletetettem)

1 1/2 bögre liszt
3/4 bögre cukor (barnát használtam félig az íze miatt)(helyettesíthető: kb 5 evőkanál f.cukorral)
fél teáskanál só
2 teáskanál sütőpor
1 mokkáskanál őrölt fahéj
120 g vaj ( olvasztva, vagy 1/2 csésze olaj)
1 tojás
0,5 dl tej
2 alma (hámozva, reszelve)

Borításhoz (de bele is lehet keverni a masszába, mert nem valami tetszetős külön, illetve óvatosabban kell sütni ha külön tesszük a tetejére)
fél bögre cukor (ha belekeverjük, akkor helyette kb 3 evőkanál f.cukor)
1/3 bögre (vagy kb 3 evőkanál) liszt
fél bögre vaj (olvasztva)
1 1/2 teáskanál őrölt fahéj


Előmelegítjük a sütőt 200 fokra (légkeverés: 180)

Egy tálban összekeverjük a másfél bögre lisztet, 3/4 bögre cukrot, sót, sütőport és 1 mokkáskanálnyi fahéjat.
Másik tálban a zsiradékot (vaj vagy olaj), tojást, tejet és végül a reszelt almát.
A száraz és nedves összetevőket jól összedolgozzuk.
Kis tálban összekeverjük még a bevonat összetevőit is. Ezt végül tetszés szerint vagy a masszába keverjük, vagy meghagyjuk és az alaptészta tetejére elosztjuk már a formákban.
Kb. 20-25percig/ tűpróbáig sütjük. (ha külön tettük rá a bevonatot, akkor érdemesebb 150-160 fokon kb fél óráig sütni, mert a cukros bevonat hamarabb felpúposodik, megég, mielőtt a tészta rendesen megsülhetne.
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése