2012. június 6., szerda

'Light" mini fekete erdő torta

Sokak kedvence az eredeti fekete erdő torta. Lassan itt a meggy szezon, így előszedtem meggyes recepteket, hogy válogassak, melyiket is alakítsam át a saját elképzelésem szerint. Eredeti felállásban a torta áll kakaós piskóta lapokból, némi meggylikőrből (néhol pálinkából, de a lényeg, hogy vmi alkohol legyen, amit meggylével kevernek és azzal locsolják meg a piskóta lapokat), keményítős édes krémből, meggyből, csokiforgácsból. Nem kellett nagyon törni a fejem, hogy mit lehetne kihagyni ahhoz, hogy kevesebb cukor legyen benne, alkohol pedig egyáltalán. Végül a következőképp készítettem el. Az alap csokis piskótán nem sokat változtattam: Szét választottam 5 tojást, majd a habját keményre vertem apránként hozzá adott (elvileg) 12.5 dkg cukorral (na itt csaltam kicsit, mert én csak kb 8 dkg-t tettem bele, tehát ez nem nevezhető nagy spórolásnak). Amikor a hab már szép fényes és kemény, akkor jó. A tojássárgákat habosra kevertem. Külön tálban kb. 7-8 dkg lisztet (én itt ismét tönköly fehéret használtam) és kb. 6 dkg étkezési keményítőt össze kevertem 3 dkg kakaóval (holland, por). Ehhez egy kevés vanília kivonatot tettem (lehetne őrölt vanília is, vagy vaníliás cukor, esetleg aroma). Majd mindezt a fehérjék habjával óvatosa összedolgoztam. Majd ez mehet a tepsibe sütőpapírra, aztán be a 180 fokra előmelegített sütőbe. Nem tudom mennyire látszik, de én virág alakúra sütöttem a lapocskákat. Van egy egyenese falú, virágos muffin sütőm). A tészta viszonylag hamar megsül( nekem kb 10-12perc kellett légkeveréssel). A töltelékhez / díszítéshez vettem (házi) magozott meggybefőttet (ennél akinek figyelnie kell, érdemes nézni a cukor tartalmat, de léteznek alternatívák, illetve frissen magunknak is lehet csinálni befőttet). Ezt egy szűrőben, alatta tállal hagytam lecsepegni. És most jönne a - szerintem - macerásabb rész (azaz keményítővel elkeverni meggylevet. Felforralni az összes többi levet, hozzáadni a keményítőst, hogy aztán egy zselésebb cucc jöjjön létre. Ebbe lehet vaníliát tenni, meg cukrot. Lehűteni, pihentetni 30 percig hűtőben még. Felverni 4dl tejszínt habbá amihez aztán a meggyzselé 2/3adát hozzá adjuk stb). Nos én fogtam kevés mascarponét, habfixálót és kb 1dl tejszínt és csináltam egy sűrűbb de tejszínes mascarpone krémet. Meggylével szerettem volna színezni,de én balga bele sem gondoltam és sikeresen egy adag a kukában végeztem majdnem teljesen mivel a lé összehúzta a tejszínes-mascarponés cuccot. Ízre semmi gond nem volt vele, viszont nagyon kemény lett, így aztán a piskóta közé ment a lecsöpögtetett meggyel együtt. Az összeállításnál a lapokat egy pillanatra beledobtam a meggylébe (semmi + cukor, se alkohol). Majd az első piskóta lapra (ha egybe sütjük, akkor köröket kell szaggatni, vagy felvágni négyzetekre) egy kevés "túrós" krém jött (sima mascarponés krém lenne ugye), bele egy réteg meggy (belenyomkodtam a krémbe), majd a következő picit áztatott piskóta, majd még krém kívülre és a tetejére. Végül 2-3 szem meggy és némi csoki forgács (én ét csokiból tettem ár egy mezei hámozó segítségével). Az egyszerűség ellenére az összhatás szerintem nagyon is élvezetes. A krém színét végül egyetlen csepp natúr étel színezéknek köszönheti (talán céklás, de nem érződik). Egy könnyű desszert, ami ráadásul viszonylag kevés időt igényel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése